De pas­sie spat uit haar ogen, An­ne­mie­ke Cas­tee­len, Ro­mar LED

Ro­mar Led is een fa­mi­lie­be­drijf. Sa­men met de 2 zo­nen, Ro­ger en Mar­vin, runt An­ne­mie­ke het be­drijf. An­ne­mie­ke Cas­tee­len is 'de moe­der' bin­nen het be­drijf. Haar man is de en­gi­neer en fo­cust zich voor­al op de tech­niek. Ro­mar Led is ge­spe­ci­a­li­seerd in het ont­wik­ke­len van be­le­vings­con­cep­ten op ba­sis van Led-ver­lich­ting, geur, ge­luid en beeld. Be­le­ving is een emo­tie die je ont­houdt en door dit goed neer te zet­ten stuur je de her­in­ne­ring die men­sen over­hou­den na een be­zoek aan jouw be­drijf.

TEKST: Jorissa Neutelings - 10/02/2016
Hard wer­ken loont! Het moet ge­woon goed

Roger en Marvin komen uit de theater-/entertainment wereld . Zij hebben het design en lichtontwerp gedaan van veel decors en grote feesten. Als je binnen deze wereld hebt gewerkt, weet je wat hard werken betekent. Wanneer je aan een klus begint, moet het gewoon af. Je kunt niet halverwege pauzeren, want er staat een publiek van 50.000 man te wachten op een knalfeest. Deze energie heerst nog steeds binnen het bedrijf. We werken projectmatig en als er meer projecten lopen kan het enorm druk zijn. We gaan dan door totdat het klaar is en voldoet aan onze hoge kwaliteitsnorm.

Een unie­ke be­le­ving Ei­gen­heid te­rug la­ten ko­men

Mijn inbreng is mijn liefde voor het neerzetten van een beleving. Ik kijk vooral hoe we een uniek concept voor onze klanten kunnen maken. Iedereen is anders, ieder bedrijf is anders en die eigenheid kun je prachtig vormgeven door de kernwaarden van het bedrijf om te vormen naar een beleving waarbij je gebruik maakt van licht, geluid en geur. We werken met veel verschillende opdrachtgevers. Zo werken we momenteel aan een grote attractie in Chicago, en zijn we aan de slag voor de koninklijke schouwburg. Onze klanten zitten in de retail, horeca, leisure, theaterwereld: eigenlijk overal!

Cri­sis als im­puls Aan de keu­ken­ta­fel ko­men de bes­te idee­ën

We zijn gestart in 2007, midden in de crisis. Momenteel werken we met 40 vaste mensen. Mijn man, mijn zoon Roger en ik verkeerden alle drie in een fase waarin we zochten naar een nieuwe uitdaging. Marvin zat toentertijd in de laatste fase van zijn studie. We hebben onze ideeën letterlijk aan de keukentafel gebundeld en hebben bedacht wat we samen konden gaan 'opbouwen'. In het begin waren we erg gericht op de entertainment business met een sterke focus op licht. Nu zijn we veel meer bezig met de architectonische kant en verzorgen we lichtoplossingen met daaraan toegevoegd geluid en geur.

De be­le­ving blijft han­gen Het ver­haal is je merk

Vrijwel ieder bedrijf streeft ernaar om een 'experience' voor hun klanten te creëren. Mijn verklaring hiervoor is dat mensen zich door de crisis beseffen dat het tegenwoordig veel meer gaat om samenwerken en een persoonlijke aanpak dan om het aanbieden van het goedkoopste product. Als je met elkaar samenwerkt creëer je een sfeer, een beleving. Deze sfeer geeft mensen een bepaald gevoel en dat vertellen zij door aan anderen. Dat verhaal wordt je merk en zorgt ervoor dat je mensen aantrekt.

Ik kan me niet voor­stel­len dat ik niet werk. Wer­ken is een gro­te hob­by van mij

Van juf tot za­ke­lijk di­rec­teur Een klas is ei­gen­lijk een klei­ne on­der­ne­ming

Ik heb vroeger voor de klas gestaan. Een klas is eigenlijk een kleine onderneming. Je bent verantwoordelijk voor de doelen die je met de kinderen wilt behalen. Je doet continu aan timemanagement want opdrachten moeten af en thema's moeten binnen een bepaald tijdsbestek behandeld zijn. Op een gegeven moment werd het voor de klas staan een trucje voor me en dat ging mij tegen staan. In een onderneming kan je zelf vormgeven wat je doet en ben je niet afhankelijk van de ideeën van bovenaf in wat kan of niet. Dat vind ik het mooie aan een eigen bedrijf. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik niet werk. Werken is een grote hobby van mij.

Pas­sie be­te­kent voor mij dat je praat over je werk als­of het over je­zelf gaat. Als je niet van­uit je te­nen ge­niet van het werk dat je doet, dan pas je niet bij ons

Geen pas­sie, dan pas je niet! Con­ti­nu nieu­we din­gen be­den­ken

Geen passie, dan pas je niet
Passie betekent voor mij dat je praat over je werk alsof het over jezelf gaat. Als je niet vanuit je tenen geniet van het werk dat je doet, dan pas je niet bij ons. Daarnaast vinden we de kennis die je hebt en innoverend kunnen denken van groot belang. Continu nieuwe dingen bedenken is wat wij doen. Doordat we niet stil staan doen we steeds dat stapje extra. Zo steken we nu veel energie in het concept van dynamische verlichting. Dynamische verlichting gaat mee met het bioritme van de mens. We installeren panelen die meegaan met het gevoel van een persoon door de dag heen. Als je naar verschillende kantoren kijkt is de verlichting altijd hetzelfde en stimuleert het niets. Met dynamische verlichting sluit je aan bij iemands energie en kun je efficiënter werken aanwakkeren.

Ken­nis en geld van bui­ten­af Neem van­uit rust een be­slis­sing

Ik ben iemand die reageert op mijn buikgevoel en mensen vertrouw ik erg snel. Dat heeft voor mij niet altijd goed uitgepakt. Door extern geld gingen we bijna failliet doordat de investeerder zelf problemen had. Tegenwoordig bekijk ik eerst goed wat ik met mensen wil bereiken en of ik ze echt nodig heb. Het op papier zetten van zaken helpt mij om vanuit rust een beslissing te nemen en het voorkomt ad hoc beslissingen.

Laat al­tijd zien wat je in huis hebt en wie je echt bent, dat zorgt er­voor dat je op­ge­merkt wordt

Pak dat po­di­um als je­zelf Geen op­ge­klop­te ver­ha­len

Onze diensten presenteren doe ik graag. Het verhaal wat ik vertel komt altijd uit mezelf. Ik verzin niks, maar deel mijn eigen verhaal met anderen. Het kost mij geen moeite en ik speel geen rol. Vervolgens merk ik dat mijn verhaal aanslaat en dat mensen graag met mij willen werken. Ik geloof oprecht dat het komt omdat iedereen ziet wat we te brengen hebben en geen opgeklopte verhalen verkoop. "What you see is what you get!" En dat werkt! Zo hebben we kort geleden een opdracht getekend voor Holland Casino. Toen ik vroeg waarom ze voor Romar hadden gekozen zeiden zij: "De passie springt uit je ogen en dat is precies wat wij zoeken!". Laat dus altijd zien wat je in huis hebt en wie je echt bent, dat zorgt ervoor dat je opgemerkt wordt.

Reageer op dit artikel
*

Welke kleur heeft een rood logo? (antwoord in kleine letters)

  • Carla Collewijn - vrijdag 12 februari 2016 09:02

    Mooi verhaal over een mooi bedrijf met een goede directeur! Top Reageer

    *

    Welke kleur heeft een rood logo? (antwoord in kleine letters)

    • Redactie B-Elle - vrijdag 12 februari 2016 10:04

      Dank Carla voor je spontane reactie

  • Annemieke Casteelen - maandag 15 februari 2016 08:47

    Dankjewel Carla voor het mooie compliment! Reageer

  • VASTE LEZER - maandag 15 februari 2016 18:57

    "Lichtoplossingen met daaraan toegevoegd geluid.....( kan ik mij nog voorstellen ) MAAR ... GEUR". Is dan zeker een unieke BELEVING ! Interessant. Reageer

    • Annemieke Casteelen - dinsdag 16 februari 2016 08:23

      Dankjewel voor je reactie. Dat is zeker een bijzondere totaalbeleving! Mocht je eens willen weten hoe zo'n geurbeleving werkt, mag je altijd contact met mij opnemen.