Do it on­ce, do it right. Lin­da Breur, Breur Groot­han­del voor In­du­strie

Lin­da is Di­rec­teur bij Breur, Groot­han­del voor Bouw en In­du­strie, een fa­mi­lie­be­drijf dat ooit be­gon met le­ve­ring van ij­zer­wa­ren aan par­ti­cu­lie­ren. "We le­ve­ren ge­reed­schap­pen, werk­kle­ding, hang & sluit­werk en be­ves­ti­gings­ma­te­ri­a­len. On­ze kracht is dat we al­les voor klant doen. Zo le­ve­ren we niet al­leen ma­te­ri­a­len maar zor­gen we voor kop­pe­len van ICT sys­te­men zo­dat de klant van­uit zijn sys­teem kan be­stel­len maar ook ge­mak­ke­lijk al­les kan te­rug­vin­den."

TEKST: Jorissa Neutelings - 29/09/2014
Ie­de­re dag is een ver­ras­sing Ik wil een an­de­re stem ver­te­gen­woor­di­gen

Hoe ziet je dagelijkse dag eruit? ik ben in ons bedrijf verantwoordelijk voor klanten, commercie, producten en (relatie)marketing. Een gemiddelde dag heb ik eigenlijk niet, maar ik probeer eerst naar kantoor te gaan, voor dat ik afspraken extern heb of langs de vestigingen ga en klantmails beantwoord. Ik vind het heerlijk om na te denken hoe we onze (nieuwe) klanten kunnen verrassen en een andere stem in deze wereld kunnen vertegenwoordigen.

Van va­kan­tie­baan werd ik di­rec­teur

Sa­men­wer­ken met mijn zus We wil­len het heel goed doen

Ik werk ik hier al sinds mijn 16e. Eerst als vakantiebaan, na mijn studie ben ik echt in dienst gekomen toen mijn vader vroeg om de zaak over te nemen. Nu al weer bijna 18 jaar leid ik samen met mijn zus Breur. Ik heb het leukste vak wat er is, je mag alles zelf verder brengen, aanpassen. Ik ben er trots op dat we straks de enige in onze branche zijn die alle kwaliteitscertificaten heeft, we willen het heel goed doen, misschien wel typisch vrouwelijk.

Bou­wen aan een po­si­tie­ve or­ga­ni­sa­tie Over­al han­gen smi­leys

Ik geloof in de kracht van opleiden. Iedere medewerker is ons visitekaartje, We hebben daarom iedereen een cursus 1 minuut presentatie aangeboden, van onze interieurverzorger tot de chauffeurs. Dat geeft een enorm positief gevoel binnen ons bedrijf maar vooral bij klanten: we trainen daarom veel, hebben iedere dag een ochtendstart met elkaar en overal hangen smileys. De focus op het positieve creëert een grote saamhorigheid.

Ont­wik­ke­len is de sleu­tel naar ge­luk

Me­de­wer­kers moe­ten het naar hun zin heb­ben

Mijn voornaamste drijfveer is om iedere dag de organisatie beter te maken, zodat medewerkers het naar hun zin hebben, dat ze anderen stimuleren. Niets mooier dan als mensen zich ontwikkelen, laatst nog werd een medewerker van de buitendienst, afdelingshoofd. Mensen die zich ontwikkelen, worden beter en gelukkiger. Mijn kracht is te zien wat er bij iemand past en stimuleer hem dan in die richting.

Ech­te rol­mo­del­len heb ik niet Per­soon­lij­ke ver­ha­len ra­ken me

Een zakelijk voorbeeld die mij inspireert heb ik niet, wel kan ik geraakt worden door persoonlijke verhalen van mensen die positief in het leven staan. Zakelijk is mijn zus heel belangrijk, zij is mededirecteur en pakt vooral de rol naar binnen op zoals administratief. We bellen per dag een paar keer of lopen bij elkaar binnen. We zijn zo verschillend, dat besluitvorming goed werkt en we ideeën van meer kanten belichten voor we er uit zijn. Mijn vader (oud-directeur) gaat nog steeds langs alle vestigingen. We zijn gewend hard te werken door hem. Echter, zijn aanpak is totaal anders en het is goed dat duidelijk is wie nu het bedrijf leidt.

Cri­sis leer­de mij een be­lang­rij­ke les Een nieu­we bran­che er­bij zet­ten

Om succesvol te zijn en te blijven is het belangrijk dat je zelf altijd actief moet blijven,  dat je moet bewegen en innoveren en nieuwe klanten moet bereiken, ook al ben je druk. Tot 2008 liep het hier vanzelf, maar doordat de crisis in de bouw wat achter de markt aanliep, een markt die voor ons heel belangrijk is, hadden we tijd om te anticiperen en zijn toen actief 2e spoor gaan volgen. In plaats van te wachten op business zijn we ons op een nieuwe branche erbij gaan focussen, hebben salesspecialisten aangenomen en moesten we het stuur veel meer in handen nemen. Dat heeft goed uitgepakt. Terugkijkend hadden we dit al eerder moeten doen, dit stuur mogen we nooit meer loslaten wat mij betreft.

Wacht niet op bu­si­ness! Ga aan de slag

Doe het niet al­leen om de fi­nan­ci­ë­le winst!

Mijn belangrijkste advies aan andere vrouwen in business is: Blijf positief, en zorg dat je passie hebt voor wat je doet, doe wat bij je past. Zaken alleen om de winst, daar geloof ik niet in! Het gaat niet alleen om er zelf er beter van te worden maar hoe je je klant beter bedient. Daar geniet jij dan van mee. Ik geloof in lange termijn bouwen met ruimte om feest te vieren en succes te delen

Do it on­ze, do it right Ne­me je­zelf niet te se­ri­eus

Zakendoen is een spel, hoe meer jij de ander verrast en met passende ideeën komt, hoe beter je uitgangspositie is om te winnen. Neem jezelf niet te serieus en durf op te vallen. Onze grootste hit is dat we koeken serveren bij de koffie met de naam van onze beoogde klant, daar wordt nog een hele tijd over gepraat en maakt dat we opvallen naast eventueel andere, standaard offertes. Verrassen is verkopen!

Reageer op dit artikel
*

Welke kleur heeft een rood logo? (antwoord in kleine letters)

  • Geef hier je reactie!